Jak najwięcej witamin!

Jak wiadomo witaminy są niezbędne dla prawidłowego funkcjonowania naszego organizmu. Musimy je jednak dostarczać razem z pożywieniem, gdyż organizm nie umie sam ich wytworzyć. Witaminy między innymi biorą udział w procesach metabolicznych, przy powstawaniu erytrocytów. Ich niedobór może być bardzo niebezpieczny dla naszego zdrowia, dlatego tak ważne jest aby utrzymać je w odpowiedniej ilości. Znajdziemy je między innymi w owocach i warzywach, ale także w chlebie pełnoziarnistym, makaronach, ryżu. Jedne z ważniejszych do A, D, B12. Witaminę A możemy znaleźć, na przykład w pomidorach, wspomaga ona we wzroście kości, dziąseł, zębów. Witamina DJak wiadomo jest ona niezbędna przy wchłanianiu wapnia, ale również wpływa na nasz układ nerwowy, wydzielanie insuliny, znajduje się przede wszystkim w ziarnach zbóż, kiełkach, orzechach. No i przede wszystkim witamina B12, która bierze udział w syntezie kwasów nukleinowych, przy czym zapobiega starzeniu się, wzbogacimy się w nią jedząc jaja, wątrobę, produkty mleczne. Jak wiadomo wszystkie witaminy są bardzo ważne dla naszego organizmu, dlatego warto wzbogacić swoją dietę w pełnowartościowe produkty.

copyright 2011