Polecane strony

Dieta wegetariańska

Charakteryzuje ją fakt, iż w menu tego typu diety nie znajdziemy mięsa, ewentualnie również jaj oraz nabiału. Owa dieta jedynie ma na celu dostarczenie organizmowi podstawowe witaminy i składniki pokarmowe. Jest to jedna z bardzo zdrowych diet, oparta na produktach pochodzenia roślinnego. Wegetarianie muszą zwracać szczególną uwagę na uzupełnienie diety w witaminę B12( która znajduje się w mleku), witaminę A,(wprawdzie którą nasz organizm potrafi sam wyprodukować z karotenu, aczkolwiek należy zapobiegać jej niedoborowi, jej źródłem może być, na przykład dynia) oraz wapń(można znaleźć w produktach mlecznych oraz między innymi w orzechach). Bardzo dużym plusem diety wegetariańskiej jest fakt, iż jest ona bogata w błonnik, który działa na zasadzie 'miotełki' w naszym przewodzie pokarmowym, oczyszcza go z odpadków. Przede wszystkim ułatwia on trawienie i zapobiega zaparciom. W diecie wegetariańskiej spożywa się głównie pełno ziarnisty chleb (bogaty w wyżej wymieniony błonnik), makaron, kasze, które można mieszać z przeróżną gamą warzyw i owoców. Owa dieta nie tylko jest bardzo dobrym sposobem na zrzucenie kilku kilogramów, ale jest także dobrym sposobem na zdrowe odżywianie się. W połączeniu z ekologiczną żywnością, zapewnimy swojemu organizmowi sporą dawkę zdrowia i witalności.

copyright 2011