Polecane strony

Co jeść, aby nie przytyć zimą?

Kiedy nasz organizm domaga się jedzenia, może to oznaczać tylko, że potrzebuje energii, aby ogrzać organizm. Mając wiedzę na ten temat, nie musimy bezmyślnie napychać się kalorycznymi kanapkami. Można zaspokoić głód z głową. W ciągu dnia jemy pięć posiłków. Najważniejsze jest śniadanie. To ono ma dostarczyć organizmowi potrzebny składników na cały dzień. Na śniadanie dobrze jest jeść nabiał. Wapno powoduje, że nie czujemy głodu. Warto zrezygnować z pieczywa jasnego na korzyść pełnoziarnistego. Pieczywo należy do grupy węglowodanowej, więc zaopatrzy nasz organizm w duże ilości energii oraz żelaza. Potrzebny magnez otrzymamy dzięki zjedzeniu na obiad ryby. Orzechy i rośliny strączkowe zawierają magnez, który ożywi działanie mózgu. Witaminy znajdziemy w warzywach, które nie zbyt smaczne zimą, ale warto o nich pamiętać, gdyż wspomagają pracę wielu organów. Dobrym sposobem na nieprzytycie jest także ruch. Stosowanie diety nie zawsze przyniesie rezultaty, ale jeśli tylko do naszego jadłospisu dołączymy spacery po świeżym powietrzu, jazdę na rowerze, lodowisko, sanki możemy być pewni, że waga nasza w zimowym okresie nie wzrośnie.

copyright 2011